20. april 2007

#1 Åben & lukke huset




1. Arbejdsopgaver (23ting)

Jeg lovet at fortælle lidt om det at være biblioteksbetjent på Hovedbiblioteket og efter at jeg har tænkt over hvordan jeg skal gribe den selvopfundet opgave an, er jeg kommet fremtil at jeg vil finde 23 opgaver som vi har som biblioteksbetjent og fortælle lidt om dem.

Grunden til at jeg vil fortælle lidt om hvad vi laver her "nede" hos os er at, vi gerne vil havde at så mange som muligt har kendskab til de arbejdsopgaver vi løber ind i og derved får en større forståelse for at vi ikke altid kan får det til at hænge sammen tidsmæssigt.

Jeg ved godt, at jeg ikke her vil kunne give en fuldstændig beskrivelse af de mange forskellige arbejdsopgaver vi har,

men så er her jo også en mulighed
at skrive en kommentar eller stille et spørgsmål
........Håber at i vil bruge det (Tryk på comments)


Jeg vil starter der hvor vi starter og slutter vores arbejdsdag, nemlig ved alle de låse der er her i huset.
Den der møder tidligt går en rundtur i hele huset og låser de døre op som rengøringen ikke har låst op.
Om aften ved lukketid er der lidt mere at se til, der starter man ved gaten et kvarter før lukketid og er behjælpelig med at få de sidste lånere ud, samtidig sørge for at der ikke kommer lånere ind efter lukketid, derefter skal man en tur rundt i huset og slukke rulletrapper, lukke vinduer, slukke lys, låse døre, kontrollere om toiletterne er tomme for så til sidst, at sætte alarmen til efter en dag hvor man har brugt sin nøgle, jeg ved ikke hvor mange gange.


3 kommentarer:

Randi Gjermandsen sagde ...

Hej Leif, Det er godt nok en flot sidde du har fået lavet. Jeg syntes det er en rigtig god ide det med at skrive om deres dagligdag. Det giver forhåbelig alle os andre her i huset en bedre forståelse for jeres hverdag.

Bente Jensen sagde ...

Det ser jo helt hjemligt ud, nogle gange savner jeg stadig HB.

Aga sagde ...

Hej Leif, du må savne Ørnebussen meget siden du...
Det med tiden - du har nok ret, men det er også meget farligt!!!
Forklaringer følger på Messenger når jag har fundet den - har mislagt den ved PC`er skift derhjemme for nogle måneder siden